Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

1/12/2014

Sertésszűz Wellington módra

Majd három hetes szabadságom végére érve elmondhatnám, hogy annyi élmény, öröm és izgalmakkal teli fáradtság ért, hogy kipihentnek, frissnek érzem magam... ha nem töltene el bágyadtsággal a holnap beinduló "daráló" gondolata. 2014 a Remény Éve nálam. A feltorlódott álmok beteljesülésének reményteli éve... Remélem, bejönnek a számításaim. Remélem, költözünk... Remélem, egy új családtaggal is gazdagabbak leszünk... Remélem, hogy gyógytornával a térdem és a hátamat is formába tudom hozni, hogy jövőre síelhessek :)
Ezt a pecsenyét Karácsonykor sütöttem, és a tavalyi szánalomra méltó ünnepi teljesítményemhez képest jelentős javulást könyvelhettem el vele. Remélem, a 2014-re betervezett sok sütés-főzés mellett képes leszek lefogyni is...

Hozzávalók 2 rúdhoz:

2 szűzpecsenye
1 csomag leveles tészta
0,5 kg csiperke gomba
2 vargánya gomba
10 dkg vaj
fél citrom leve
1 tojás sárgája
1 dl tejszín

tört bors
1 felvert tojás


A megtisztított szűzpecsenyéket bedörzsölöm sóval és borssal, majd a vaj felét serpenyőben felhevítem és a hús oldalait 3-3 perc alatt átsütöm, majd félreteszem.



A megtisztított kétféle gombát vékony szeletekre vágom - szeretem látni a tésztakéreg alól kikandikáló gombaszeletkéket, ezért nem aprítottam fel a gombákat. A megmaradt vajon megpárolom a gombát, és amikor kiengedte a saját levét, hozzáadom a citromlevet. A megpuhult gombát felöntöm a tejszínnel és sózom, borsozom, pár perc alatt összefőzöm.


Amikor már kész, hozzáadom a tojás sárgáját és alaposan belekeverem, majd félreteszem hűlni. Kiteszem lisztezett deszkára a leveles tésztát, és hosszában megfelezem. A fél lapokat 2-3 mm vastagságúra nyújtom úgy, hogy igazodjon a szűzpecsenye méreteihez. A tészta közepére kanalazom a gombás ragu felét, majd a tészta szélein 2-2 ujjnyit kihagyva szétkenem rajta. Ráfektetjük az egyik szűzpecsenyét. (A képen látható hús "feje" kissé görbére sikerült, ezért a túlnyúló részt levágtam, és az elvékonyodó farokrész mellé helyeztem.)


A húst bebugyolálom a tésztába, és a visszamaradó szaftjával meglocsolt hőálló edénybe fektetem. Elkészítem a másik adagot is. A tészta tetejét megszurkálom villával és megkenem a felvert tojással, majd 190 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm. Mikor már szépen pirulni kezd a tészta, kevés szafttal nyakon öntöm.


A megsült pecsenyét végül ujjnyi szeletekre vágom és friss, ropogósra sült aljú petrezselymes krumplival, majonézes kukoricasalátával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése