Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/08/2014

Paradicsomos, húsos gnocchi

Míg Olaszországban a gnocchi előételként mosolyog a tányérunkon, addig nálunk általában főfogásként gyűjti be az elismerő dicséreteket. De igazából neki mindegy is, a gasztronómiai Hírességek Sétányán már régóta ott virít híres, bordázott tenyérlenyomata...








Hozzávalók:

gnocchi 4 főre

2 evőkanál olívaolaj
50 dkg darált sertéshús
3 db paradicsom
1,5 dl sűrített paradicsomszósz
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 chilli paprika

frissen tört bors
szárított oregánó
20 dkg reszelt, jól olvadó sajt (jelen esetben trappista :))

Ez nem egy autentikus recept, itthoni hozzávalókból készült, a parmezán sajtot és társait csak hozzá képzeltük. :) Ennek ellenére nagyon finom lett, ezt tanúsíthatom. A gnocchi elkészítését a "Tészták" oldalon írtam le. A húsos, paradicsomos ragú összeállítása előtt már kifőztem a burgonyát és félretettem hűlni. Míg a ragú rotyogott, a gnocchi tésztáját összegyúrtam, feltettem a főzővizet és kiszaggattam, megsöndörgettem a nudlikat.



De ne rohanjunk előre, a húsos alaphoz a hagymát csíkokra, a fokhagymát karikákra vágtam és felaprítottam a chillit. Az olajon átsütöttem őket közepes lángon, majd hozzájuk adtam a húst, amit szépen megpirítottam, majd sóztam, friss borsot törtem rá.


Robotgéppel összeturmixoltam a három (felnegyedelt) paradicsomot a sűrített paradicsommal és hozzáadtam a húshoz. Öntöttem hozzá még kb. 1,5 dl vizet is és alaposan átkevergetve közepesen sűrű ragút főztem belőle.


Az elkészült gnocchit egy hőálló tálba egyenletesen elrendezgettem.


A húsos alapot megkóstoltam és elégedetten nyakon öntöttem vele a gnocchit, majd reszelt sajttal megszórtam a tetejét...


... és 180 fokosra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a sajt meg nem pirult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése