Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

10/31/2012

Répatorta

Igazi csípős reggelekre ébredünk, néha az eső monoton kopogása mellett bármi jobban esne, mint kimozdulni otthonról. Ősszel a sütőből kiáradó illatok felértékelődnek, a fahéj és a pörkölődő mézes dió parfümfelhőitől egy picit mégiscsak kiderül az ég...







Hozzávalók:

40 dkg reszelt sárgarépa
40 dkg finomliszt
20 dkg barna cukor
20 dkg margarin
15 dkg dió
4 tojás
3 evőkanál méz
1 csomag sütőpor
+ 1 kiskanál szódabikarbóna
 1 narancs reszelt héja
2 csomag vaníliás cukor (Bourbon vaníliás cukor)
1 teáskanál fahéj
1 teáskanál só

A mázhoz 
12,5 dkg krémsajt (Medve natúr krémsajtot kaptunk)
12 dkg porcukor
2 evőkanál tej

A dióhoz
10 dkg dió
1,5 evőkanál cukor
1 evőkanál méz

A lisztet elkeverjük a sütőporral, szódabikarbónával, barna cukorral, vaníliás cukorral, sóval, durvára darált dióval,a reszelt narancshéjjal, fahéjjal. Ezután a margarint felolvasztottam folyósra és a sárgarépa reszelékkel, mézzel, tojásokkal együtt alaposan elegyítettem a száraz hozzávalókkal. A massza állagát tekintve sűrű, de keverhető lett.





Az állítható tortaformámat kb. 22-23 cm-esre kalibráltam, 170 fokon előmelegített sütőben 50 percig sütöttem a tortát.







Ezután elkészítettem a mázat. A 125 g sajtkrémet, a porcukrot és a két evőkanál tejet habverővel krémesre vertem, majd a torta tetejéről indulva bevontam a külsejét.


A pucolt diót elegyítve a kristálycukorral egy serpenyőben megpirítottam, ahogy a cukor felolvad és el kezd szépen barnulni, bevonja a piruló diószemeket. Ekkor adom hozzá a mézet, ami folyósabbá, testesebbé teszi a karamellt. Vigyázva, hogy se a karamell, se a dió darabok ne égjenek le, alapos keverés után hamar sütőpapírra borítom a diót. A szemeket szétterítem, hagyom a karamellt megszilárdulni.

A tortát langyosan illatozón vágtam fel, a dió cukorkabátja is épp, hogy megdermedt...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése