Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/27/2014

Orzo rizottóval töltött cukkinicsónakok

Holnap nyaralunk!!! Ezért hétvégén megtámadtam a hűtőt, eltökélve, hogy két nap alatt a romlandó élelmiszereket okosan hasznosítani fogom. Zöldségekről és sajtokról van most szó, egy elesetten árválkodó cukkiniről és puhuló koktélparadicsomokról, egy haragos vörös kápia paprikáról és selymes állagú, házi készítésű natúr kecskesajtról... Mi sem logikusabb, hogy töltött cukkinik kezdtek el peckesen menetelni az agyamban, úgyhogy fogtam magam és kérlelhetetlenül lecsattogtam a piacra néhány életerős cukkiniért - csakhogy kiüríthessem végre a hűtőnket :)







Hozzávalók:

4 db cukkini
1 lila hagyma
2 evőkanál olívaolaj
1 kápia paprika
8-10 db koktél paradicsom
2-3 db aszalt paradicsom
10 dkg orzo tészta (rizsszem tészta)
1 dl fehérbor

tört bors
oregánó
parmezánsajt a szóráshoz
10 dkg friss kecskesajt
néhány friss bazsalikomlevél

Csapjunk is bele a közepébe, hiszen lassan csomagolni kell és meg kell tervezni, hogy miket együnk még... A cukkinikat félbevágtam, a belsejüket teáskanállal kivájtam és félretettem. Sóval, borssal meghintettem az üres cukkinicsónakokat és elrendezgettem egy sütőpapírral kibélelt tepsin őket.



A lila hagymát az olajon üvegesre pároltam, majd hozzá adtam a cukkinik kivájt darabos belsejét. Sóztam, borsoztam és kis lángon kevergetve pár percig összefőztem őket.


Ezalatt felkockáztam a kápia paprikát, a szárított paradicsomot és a készülő töltelékhez adtam. Egy nagy csipet szárított oregánót rámorzsoltam, majd újabb pár percig rotyogtattam az "anyagot". Amikor megpuhultak a zöldségek és a cukkini belseje szinte szétmállott, hozzáadtam a rizsszem tésztát és nyakon öntöttem 1 dl fehérborral és 1 dl vízzel. Az orzónak 5 perc főzési idő kell, úgyhogy rendszeresen kevergetve hagytam krémesen besűrűsödni a tésztarizottómat. Ekkor levettem a tűzről az orzót, és félbevágott koktélparadicsomokat kevertem bele.


A tölteléket a cukkinicsónakokba kanalaztam, és parmezánsajtot reszeltem a tetejére.


190 fokosra előmelegített sütőben 30 perc alatt puhára sütöttem a cukkinit. Szerintem a töltött cukkini langyosan a legfinomabb, bár biztos van aki forrón szereti. Az élvezetek fokozása érdekében friss kecskesajtot morzsoltam rá és üde bazsalikomlevél darabkákkal szórtam meg a cukkinihajómat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése