Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/16/2014

Sültpaprika krémleves fetasajttal

Új kedvencem a sült paprika. Balzsamos ízét salátába keverve, tortillába töltve, s most krémes leveskében is nagyon kedvemre valónak találtam. Úgy emlékszem, tavaly a zellerért voltam oda... de változnak az idők, ami persze nem azt jelenti, hogy a zeller lekerült a palettáról, inkább csak háttérbe szorította egy feltörekvő tehetség.





Hozzávalók:

5 db piros kaliforniai paprika
1 fej fokhagyma
1 nagy fej lila hagyma
2 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál méz

tört bors
friss vagy szárított kakukkfű
20-25 dkg fetasajt
vöröshere csíra (elhagyható)

Először öt éve a balatonszemesi Kistücsökben találkoztam sültpaprika krémlevessel - igaz, én akkor kovászos uborka levessel sokkoltam magam, persze pozitív értelemben, ugyanis az "hihetetlenebbnek" tűnt. :) Aztán most nyár elején már kinéztem magamnak egy receptet és a meghatározó lökést a Nők lapja Konyha 2014 július-augusztusi száma adta meg a leves elkészítéséhez, na meg a Tesco, ahol féláron dobálták az ember után a gyönyörű kaliforniai paprikákat... Nos - rövid kitekintést követően - ezeket a szépséges paprikákat és a fej fokhagymát a sütőben 45 perc alatt 200 fokon megsütjük, időközben fordítunk a paprikákon. Amikor kész, a bőrük helyenként megfeketedett, de ez nem baj, sőt!



A még forró paprikákat jól záródó edénybe helyezzük, vagy szorosan lezárjuk 2 réteg alufóliával. Ennek az a célja, hogy a meleg gőzben tovább puhuló paprika húsa elváljon a bőrétől, így később könnyű lesz meghámozni! Mikorra kihűlt, szépen kieresztette a levét is - ezt felhasználjuk majd alaplének. A puha paprikák magházát eltávolítjuk és lehúzzuk a bőrét.


Az olívaolajon megpároljuk a felkockázott lila hagymát, majd rácsorgatjuk a mézet és kissé hagyjuk karamellizálódni. Azután hozzáadjuk a héjából kinyomkodott, krémesre sült fokhagymát, a paprikákat a levükkel együtt, belemorzsoljuk a kakukkfüvet és felöntjük fél liter vízzel. Amikor már felforrt a leves, negyed órán át főzzük mérsékelt lángon. Ezután 5 dkg fetasajtot morzsolunk rá, a többi sajtot félretesszük a tálaláshoz.


Az ennél a lépésnél küllemileg nem túl mutatós levest botmixerrel hamar összeturmixoljuk. ...és nem, nem haraptam bele a sajtba, csak ilyen bénán sikerült beledobnom a levesbe! Az összeturmixolás után a levesünk elkészült, de az ízek tapasztalatom szerint csak később állnak össze, amikorra már kihűlt. Teljesen hidegen sem rossz! :) Fogyasztása előtt friss fetasajtot morzsolunk a tetejére. Pikánsan csípős vöröshere csírával nekem nagyon bejött ...és igen, mostanában felfedeztem egy fantasztikus csírabeszerzési forrást, a Központi Vásárcsarnokban - nem tudom milyen napokon, a Szimpla kerti vasárnapi termelői piacon, illetve ősztől a Rákóczi téri Vásárcsarnokban szombatonként is lehet kimérve különböző csírákat kapni. Manapság teljesen odavagyok a csírákért is...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése