Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

9/25/2013

Burgonyával rakott karfiol

A múltkori leves készítése során visszamaradt a fél fej "megakarfiolom" kedvéért és a francia rakott burgonya hajszálvékony szeletkéin felbuzdulva egy könnyű tejszínes zöldségrakottast rittyentettem össze. Időm már nem volt darált húst beszerezni, vagy kiolvasztani a mélyhűtőből, mert munka előtt mindenáron ebédelni szerettem volna...











Hozzávalók:

fél fej karfiol
4 szem kisebb burgonya
zeller zöldje
1 vöröshagyma
5 dkg vaj
2,5 dl tejszín
20 dkg túró vagy esetemben orda
1 chilli paprika
2 dl tejföl
2 gerezd duci fokhagyma

tört bors
pár csepp olívaolaj

A meghámozott burgonyát vékony szeletekre gyalultattam a robotgépemmel, a karfiolt megtisztítottam és rózsáira szedtem. Ez egyes rózsákat éles késsel vékonyan (2-3mm) felszeleteltem. A vöröshagymát vékonyabb karikákra vágtam. Egy kisebb tálban az ordát, felkarikázott chillit, tejszínt összekevertem, megsóztam, borsot törtem rá. A sütőt előmelegítettem 210 fokra.



Egy hőálló tálat kivajaztam és hagymakarikákkal megszórtam, majd a burgonyaszeletkéket egy rétegben szépen leraktam az aljára. Erre jöttek a karfiolszeletkék és a zeller zöldje durvára aprítva.


A karfiolra a tejszínes krémből kanalaztam, majd sót szórtam és borsot törtem a tetejére és a vajból néhány kisebb vajdarabot ültettem a rétegre.


A tál kapacitását szem előtt tartva három ilyen "rétegzést" hajtottam végre. A zöldségrakottas tetejét a megmaradt burgonyaszeletekkel zártam, majd sózott tejföllel vontam be az egészet, amire vékony fokhagymaszeleteket szórtam és borsot törtem, valamint vékonyan meglocsoltam chillis olívaolajjal.


Körülbelül másfél órát sütöttem, a vége felé ellenőrizve egy villával, hogy átpuhultak-e a zöldségek. Azon melegében nekiestem sajnos, ezért látványos tálalásra az időmből már nem futotta, viszont még jutott idő a repetára is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése