Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

10/26/2012

Lilakáposztás pite

A Vidék íze magazin ez év októberi címlapján látható káposztás pite már hetekkel ezelőtt megihletett, nagy rajongója vagyok az újságnak, az egyik legszínvonalasabb magyar kiadványnak tartom. Múlt héten elkészítettük itthon a 33. oldalon található Tátra halmokat is, pont úgy sikerültek, ahogy a fotókon incselkedő példányok...

Délután meglátogattam a közeli piacot, lélegzetelállító színekben pompáztak a pultok. Hátizsákom megtömve, nehéz szatyorral sietve hagytam el a helyszínt, a kijáratnál azért mégiscsak beadtam a derekam a friss laskagombák és a pucolt dióbél kérlelő magamutogatásának. Épp, hogy nem szakadt le a karom hazafelé menet...



Hozzávalók: Pásztor Tünde receptje alapján ...

25 dkg finomliszt
5 dkg kukoricaliszt (szeretem a színét)
10 dkg vaj vagy margarin
1 tojás
2 evőkanál tejföl
1 mokkáskanál só
kevés cukor
1 kisebb fej lilakáposzta
3 dkg barna cukor
1 édeskömény gumó
1 evőkanál margarin

bors

A barna cukrot az egy evőkanál margarinon felolvasztottam, a finomra gyalult káposztát és a hosszában vékonyra aprított édeskömény gumót hozzáadtam a cukorhoz. Rendszeres kevergetés mellett puhára pároltam, sóval és borssal kedvemre ízesítettem. A kétféle lisztet a tojással, margarinnal, tejföllel és sóval összegyúrtam. Kissé zsíros, de az edény falától elváló tésztát kaptam, amit fél óráig pihentettem. Két részre szedtem és vékonyra nyújtottam, hogy mégiscsak a káposzta domináljon a végén.











Sajnos a mélyített tepsim tavaly ott maradt vendégeskedni a nővéreméknél, ezért sikerült ilyen egyedi formát kialakítanom a széles tepsi számára szűkre méretezett tésztából.
Az egyik kinyújtott tésztafélre halmoztam a káposztát, majd beterítettem a másik tésztaféllel és villával megszurkáltam a tetejét. 170 fokon kb. fél órát sütöttem.




Az édeskömény kevéssé érezhető ki a töltelékből, kicsit markánsabbra számítottam.  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése