Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/21/2012

Sajtburger

A minap kedves munkatársnőmnek hamburgert készített az udvarlója. Házi hamburgerzsemléből... én is magam szeretem elkészíteni az ételek komplexebb összetevőit, így nem maradt más hátra, mint összedobni otthon egy kis kalóriadús vacsorát.
A hamburgerzsemle receptjét limara oldaláról néztem ki, nagyon szeretem az alkotásait.

A recept megtalálható itt ...

 


Összetevők a húspogácsához:

50 dkg vegyes darált hús (sertés - marha)
1 tojás
10 dkg búzacsíra (zsemlemorzsa helyett)
2 evőkanál Worcestershire  szósz
1 evőkanál mustár
2 gerezd zúzott fokhagyma
fél fej vöröshagyma apróra vágva
só, bors, őrölt kömény, cayenne chili

A húspogácsára:

Cheddar sajt - a régi Kaisersben találtam tömbösített verziót
Paradicsom, lila hagyma, csemegeuborka, zöld paprika
Mustár, ketchup, majonéz

Limara receptje ismét tökéletesen működött, annyi változtatással, hogy a dagasztást is kézzel csináltam. Itt még csak félig duzzadtak meg a bucik.




Ezalatt a húspogácsához az összetevőket egybegyúrtam. Picit állni hagytam, majd a tenyeremben szétlapítva kb. egy-egy centiméter vastagságú korongokká formáztam a masszát. A húspogácsákat alacsony hőfokon sütöttem, amikor szép piros lett az egyik oldala, megfordítottam, és a sült felszínére fektettem a sajtot.



A kész bucikat felvágtam, a sajtos húspogácsát a buci alsó felére ültettem. A csemege uborkát, lilahagymát, paradicsomot, zöld paprikát felkarikáztam, a húsra halmoztam, majd a kupacot ízlés szerint dijoni mustárral, ketchuppal, majonézzel tetéztem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése