Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/29/2012

Fehér zöldségkrémleves muffinnal

Csodás fehér zöldségeket találtam itthon a szombati piacolásról. Olyannyira kínálgatták magukat, gondoltam, a közelgő tél tiszteletére összehozok egy hófehér ételkompozíciót, lágy, de melengető ízvilággal.







Hozzávalók:

1 fej karfiol
1 pasztinák
fél fej nagy zellergumó
1 vöröshagyma
5 dl főzőtejszín
1 házias levesalap a Knorrtól
olaj a hagyma lepirításához és a muffinformák kikenéséhez
25 dkg finomliszt
12 g sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
őrölt szerecsendió, fehér bors, őrölt kömény

100 ml tejföl
1 tojás
12,5 dkg Rama margarin
szezámmag a szóráshoz

A karfiolt alaposan megmostam és rózsáira szedtem, a hibás részeket eltávolítottam. A pasztinákot, fél zellert megpucoltam és kis kockákra vágtam. A vöröshagymát felaprítottam és üvegesre pároltam 2-3 evőkanálnyi olajon, majd hozzáadtam a zöldségeket és felengedtem vízzel úgy, hogy nagyrészt ellepje, de mégse legyen túl sok, hogy a visszamaradó zöldségekből készülő krémlevesnek legyen jó állaga. A főzőlét megsóztam, a zöldségeket puhára főztem.

A forró levesből kivettem kb. 30 dkg zöldséget vegyesen, a karfiolrózsákat félretettem. Pár kanál leves belekerült a muffin nedves összetevőibe, mert nem szűrtem le a zöldségeket. Két külön tálba állítottam össze a muffin száraz és nedves hozzávalóit.
A zöldségekhez adtam a tejfölt, a főzőtejszínből 200 ml -t, a tojást és a puha margarint. A lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, fehér borsot, köményt és szerecsendiót elkevertem, majd elvegyítettem a nedves összetevőkkel.





Fontos, hogy a muffintésztát darabosra terveztem, de eleve sem javasolt alaposan kikeverni. Ezért, amikor összeállt a tészta, óvatosan beletörtem a karfiolrózsákat, és kiolajozott muffin formába szétosztottam a masszát. A tetejére szezámmagot szórtam.




180 fokra előmelegített sütőbe toltam 25-30 percre.




A levest alacsony lángon kicsit tovább rotyogtattam, ekkor már a Knorr levesalappal együtt. Majd a tűzről lehúztam és botmixerrel krémlevessé varázsoltam a sápadt egyveleget. A pürésítés közben a maradék 300 ml főzőtejszínt is hozzáadtam és, mivel meg voltam elégedve az ízével, nem turbóztam tovább. Na jó, néhány csepp szezámolaj került a tetejére tálaláskor.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése