Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/05/2012

Tárkonyos raguleves

A ragulevesek kiváló lélekmelengetők. Én forrón szeretem őket, típustól függően épp, hogy csak a tetejére ültetett tejfölsipka mérsékli ehetőre levesünk hőfokát. A húst apró kockákra vágjuk a raguhoz, a cél, hogy a darabok minél kisebb felületüknél fogva a rostok hamar lezáródjanak, magukban tartva az értékes nedveket. A hozzávalók sokfélesége, a hosszabb elkészítési idő és a gazdag fűszerezettség sűrű, ínycsiklandó levest eredményez. A tárkonyos raguleves számtalan változatban létezik, olykor csak az otthon fellelhető hozzávalók választéka szab határt a fantáziának...


Jelen leves hozzávalói:

50 dkg pulyka felsőcomb
50 dkg csicsóka
3 szál sárgarépa
1 vastag szál fehérrépa
1 vöröshagyma
1 duci gerezd fokhagyma
3 evőkanál olívaolaj
1 adag Knorr házias levesalap (saját készítésű levesalap híján)
1 tojás
liszt a csipetkéhez
só, bors, őrölt kömény, kapor
tárkony
2 dl főzőtejszín
1 púpos evőkanál keményítő
1 citrom

A pulyka felsőcomb számomra az elbűvölő ízű omlós húsfalatok szinonímája. A mélyhűtőben jó pár hete várakozott már a nagy napra a korábban vásárolt filézett comb. Igyekeztem neki nem csalódást okozni.
Kiolvasztást követően kisebb kockákra vágtam a húst, majd a felaprított, olajon üvegesre párolt vöröshagymán kifehéredésig átsütöttem. Kevés levet engedett, ebbe vékonyan belekarikáztam a duci fokhagymagerezdet és rácsavartam fél citrom levét. Pár percig hagytam, hogy mérsékelt lángon összekapaszkodjanak az ízek, majd kb. 2 liter vízzel öntöttem fel és hozzáadtam a Knorr levesalapot, a sót, borsot, őrölt köményt, kaprot és a tárkony egy részét. Sajnos nem volt itthon friss tárkony, de a szárított fajta is jól működik. Amíg a hús puhulni nem kezdett, felkarikáztam a meghámozott zöldségeket és belekotortam az enyhén habzó lébe.
Nem szedtem le a leves habját, mert nem zavart különösebben. A hozzávalók hamar omlósra főttek, a tejszínt a keményítővel összekevertem csomómentesre és a tárkony másik részével együtt a már majdnem kész leveshez adtam. Sajnos a zöldborsót kifelejtettem, ezért nem szerepel a hozzávalók között sem.
A csipetkéhez annyi lisztet gyúrtam össze a tojással és kevés sóval, hogy kemény, szaggatható tésztát kapjak, majd kerek, babszemnyi golyókat söndörgettem egy leheletnyi lisztbe, hogy a csipetkék ne tapadjanak össze. Belesöpörtem őket is a levesbe, és amikor a felszínre bukkantak, el is készült a levesünk. A megmaradt fél citromot belefacsartam a levesbe, amit forrón, lágy tejföllel, frissen tört borssal tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése