Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

4/20/2013

Fusilli chillis medvehagyma pestóval

Házi készítésű bazsalikomos pestónkat a Vapiano étterem látványkonyhájából ellesett módon szoktuk elkészíteni. Ismételten nagyobb rakomány medvehagymához jutottunk, ezért egy kicsit átszabtuk a bazsalikomos pesto változatot (amit túlszárnyalni szerintem lehetetlen) és hozzáigazítottuk a fűszeres illatú harsány zöld levelekhez.





Hozzávalók:

10 dkg medvehagyma
9 dkg dióbél
9 dkg reszelt parmezán
11 evőkanál olívaolaj
ízlés szerint ( kb. 2 kiskanál ) só
tört bors

2 chilli paprika
1 evőkanál olívaolaj
50 dkg fusilli
reszelt parmezánsajt
10 koktélparadicsom

A 10 dkg medvehagymából készülő pesto kb. 1 kg száraz tésztához elegendő, így a felét csavaros fedelű üvegbe helyeztem és vékony olívaolaj réteget csurgattam a tetejére. Hűtőben így pár hétig is eláll. A kifőzött 50 dkg fusillihez és a 2 chilli paprikához tehát elég volt az elkészült medvehagyma pesto fele is.

A diót forró serpenyőben megpirítottam.



A medvehagyma leveleket megtisztítottam, majd papírtörlővel leitattam a felületükről a felesleges nedvességet. Ezután durván feldaraboltam és a dióval együtt a robotgép üstjébe tettem.



Hozzáadtam a reszelt parmezánsajtot, a sót, borsot, és a pépesítés alatt fokozatosan adagoltam hozzá az olívaolajat, amíg elérte a kívánatosan krémes, lágy állagot.


Sós lobogó vízben az előírásnak megfelelően "al dentére" főztem a tésztát. A fusilli kiválóan alkalmas a testesebb szószok felvételére. A széles, mély barázdákban csodálatosan megül majd a sűrű massza.
Serpenyőben egy evőkanál olívaolajat tettem és a felaprított chillit egy perc alatt megpirítottam rajta, majd a lángról levéve hozzáadtam a pestót (immár a megfelezett pestóról beszélünk) és a tészta nagyobb részét. Ha elég nagy a serpenyőnk, az egészet hozzátehetjük. Mérsékelt lángon fél perc alatt összeforgattam a tésztát a chillis pestóval. (Ha még nedves a tészta, akkor az elején erősen sercegni fog az olaj!)


Egy nagy tálban a maradék tésztát is hozzáadva alaposan elkeverjük az egészet. Reszelt parmezán sajttal, félbe vágott, lédús koktélparadicsommal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése