Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

4/11/2013

Medvehagymás pogácsa

Évek óta készítek medvehagymás pogácsát kora tavasszal, de még nincs teljesen kiforrt receptem. Anyu túrós pogácsáját vettem most alapul, aminek az a lényege, hogy ugyanannyi túró, liszt és fele vaj kell a tésztába. Mivel csak 200 g túróm volt itthon, a másik felét joghurttal helyettesítettem. Általában szezámmagot teszek a tetejére, de most nagyobb kedvem volt sajttal vastagon megszórni.




Hozzávalók:

40 dkg finomliszt (BL55)
20 dkg túró
20 dkg natúr joghurt
20 dkg vaj
2 csapott kiskanál só
kb. 15 levél medvehagyma
1 tojás sárgája
1 teáskanál tej
15-20 dkg sajt reszelve

A lisztet a vajjal, a túróval, joghurttal és sóval kimérjük egy edénybe.



Összegyúrom a hozzávalókat amíg egynemű, enyhén ragacsos tésztát kapunk, amit 20 percre hűtőbe teszek.


Lisztezett deszkán 1-2 cm vastagságú, nagyjából téglalapot formázó alakra nyújtom a tésztát. A medvehagyma harmadát felaprítom és egyenletesen a tetejére szórom.


Összehajtogatom a tésztát úgy, hogy a négy oldalát egyenként középre hajtom.


A kapott halmot újra kinyújtom, a medvehagymával ismét megszórom és ismételten összehajtogatom. Összesen háromszor ismétlem ezt meg, végezetül 1-1,5 cm vastagságúra nyújtom a medvehagymás tésztát. Helyenként a tetejére kerül a hagyma, de ez nem baj.


A sütőt 200 fokra melegítem elő, ezalatt a tésztát kisebb pogácsaszaggatóval - én egy "jégeres" poharat használtam - kiszaggatom. Sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztatom a pogácsákat. A tojássárgáját a teáskanál tejjel elkeverem, ezzel kenem meg a pogácsák tetejét. A lekent pogácsákra reszelt sajt sipkát ültetek.


30 perc alatt sülnek szép pirosra az illatozó falatkák.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése