Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

4/17/2013

Rukkolás, sajtos kenyér

Ülőideg gyulladásom van. Nem túl vicces dolog, a fájdalom határozza meg öt napja az életem. Kitapasztaltam, hogy ha kicsit teszek-veszek a lakásban, átmozgatom a lábam, akkor egy-két órára enyhül a bal lábamban lüktető érzés. Persze ez is meglehetősen fájdalmas vállalkozás, de szükséges az aktuális életminőségem javításához :)
A hűtőm viszont kezd kiürülni, mivel nem tudok elmenni bevásárolni. Ilyen sem volt már jó ideje. Így tegnap testedzésként sütöttem egy finom kenyeret az új szilikon sütőformámban, amit a Süti varázs c. kiadvány második számának mellékleteként szereztem be még a múlt héten.






 
Hozzávalók:

40 dkg finomliszt (BL 55 vagy BL 80)
20 dkg öregtészta
2 teáskanál lenmagliszt
2 evőkanál burgonyapehely
10 g élesztő
2 kiskanál só
egy nagy marék rukkola
2,4 dl víz
1 evőkanál olívaolaj
kb. 10 dkg reszelt sajt (esetemben trappista)

Tegnap esti mozgásként előregyártottam az öregtésztát (limara leírása alapján). Kint hagytam frissen tartó fóliával lefedve a pulton, reggelre szépen megkelt, majd összeesett.



A lisztet a vízzel összegyúrom és tizenöt percre félreteszem, hogy beinduljon az autolízis, vagyis erjedés. A rukkolát durván feldarabolom, a többi hozzávalót is kimérem a sajt kivételével.



Alaposan összedolgozom a hozzávalókat, majd kb. tíz percig kézzel dagasztom, hogy a végére szép rugalmas, egynemű tésztát kapjak.


Egy órát kelesztem meleg helyen, majd a levegős tésztát kissé újra átgyúrom. Beleegyengetem a kenyérformába - ijesztően eldeformálja a szilikon formát, de bízom benne, hogy az eredmény csodás lesz. A tetejét vastagon ellepem reszelt sajttal.


Húsz perc pihentetés után 210 fokos sütőbe teszem és nagyjából 30 perc alatt szép pirosra sütöm.


A kenyér felső héja az egybefüggő sajtréteg lett, alatta már ott gőzölög a puha kenyérbél. :) Az oldala pedig finom ropogós...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése