Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

10/16/2013

Frankfurti leves

Megkegyelmeztem a hűtőmben rostokló kelkáposztának, s a postából jövet az utam a piac felé vettem. A csepegő esőben azt hittem, nem látok jól, a közeli szomszédságunkban hatalmas kreatív hobby bolt nyílt :) így fél óra alatt elintéztem az első látogatásomat, és adventi naptáramhoz beszereztem egy-két kelléket. Megrakott szatyrommal a piacon megvásároltam a bécsi virsliket és hazabandukoltam, hogy egy jóleső forró levest követően nekifogjak a naptár készítéséhez...

Hozzávalók:

1 kisebb fej kelkáposzta
2 hosszú szál bécsi virsli
1 nagy vöröshagyma
25 dkg burgonya
1 evőkanál fűszerpaprika
1 chilli paprika
3 gerezd fokhagyma
3 evőkanál olívaolaj
5 dkg vaj
3 evőkanál finomliszt
2 evőkanál rétes liszt
3 dkg finomliszt

bors
egy kiskanál szárított majoranna
fél kiskanál őrölt kömény

Egy nagy fazékban három evőkanál olívaolajon üvegesre párolom a felaprított vöröshagymát és az áttört fokhagymát a felkarikázott chilli paprikával. Ez idő alatt a megtisztított káposzta torzsáját kivágom és ujjnyi vastagságban felszeletelem. A burgonyát meghámozom és feldarabolom. A megpárolódott hagymákra teszem a fűszerpaprikát és takarék lángon megpörkölöm fél perc alatt, majd hozzáadom a kelkáposztát.



A paprikás, hagymás olajban átforgatom a káposztát, kissé lepirítom, majd ráteszem a burgonyát és a fűszereket. Sózom, borsozom.



Felöntöm vízzel, hogy ellepje, és miután felforrt, közepes lángon puhára főzöm a burgonyát és káposztát. Ezalatt a tojásból és a kétféle lisztből, egy kevés sóból csipetke tésztát gyúrok. A vajon a felkarikázott virslit pirosra sütöm.



Kiszaggatom a csipetkét, vigyázva, hogy vékony lisztréteg mindig legyen a tálban, hogy ne tapadjanak össze a tésztabogyócskák.



Amint megpuhultak a zöldségek, a virslit a levesbe teszem és a visszamaradó forró vajon a maradék 3 dkg finomlisztből zsemleszínű rántást készítek. A rántást felhígítom a leves levével és belekeverem a levesbe. Már csak a csipetkék maradtak hátra, beleszórom a levesbe őket, mire feljönnek a felszínre, el is készült a frankfurtink. Tejföllel savanyítjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése