Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/03/2013

Sárgarépás cupcake

Hihetetlen energiáimat emészti fel az adventi naptárak készítése, kiváltképp, hogy jelen esetben öt naptárról beszélünk... az barátok közt is százhúsz csomagocska és öt "háttér" összebarkácsolását jelenti, nem is beszélve a töltelékeknek szánt házi készítésű finomságok hadáról... Konyhai ténykedésem az elmúlt időszakban gyors és kevéssé érdekes ételek összeütésében merült ki - több-kevesebb sikerrel. Nem baj, jelentem, már a harminchetedik csomagnál járok és kitartásom töretlen, noha az idővel szemben alighanem vesztésre állok... A munka felpörgetésére halloween-i magasságokra törekvő cupcake-et készítettem.








Hozzávalók 12 cupcake-hez:

25 dkg finomliszt
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 tojás
0,8 dl növényi olaj (esetemben kókuszolaj)
2,5 dl natúr joghurt
12,5 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 sárgarépa finomra reszelve
csokoládé cseppek szórásra 

3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
piros és sárga ételfesték

színes szórócukor

180 fokra előmelegítettem a sütőt, majd hagyományos módon muffint készítettem. A száraz hozzávalókat - liszt, sütőpor, szódabikarbóna - egy edénybe mértem, és összekevertem. A tojást egy másik tálban felvertem és hozzáadtam a  12,5 dkg porcukrot, a kókuszolajat, joghurtot, vaníliás cukrot, majd elegyítettem az összetevőket. Végül a lisztes keverékhez adtam a nedves hozzávalókat és a reszelt sárgarépát.



Határozott kézmozdulatokkal addig kevertem a masszát, amíg a liszt maradéktalanul átnedvesedett. További kidolgozásra nincs szükség. A muffinsütő formát kibéleltem színes és olcsóbb, natúr papírsütő formákkal. A díszes papír lesz a külső réteg, a belső, natúr papír sül rá a muffinra. A tizenkét formába szétosztom a tésztát és a tetejére csokoládé cseppeket szórok.


Körülbelül 25 perc alatt készre sütöm a muffinokat. Ezután tíz percig pihentetem, majd a papírkosárkákkal együtt kiveszem a formából és egy tálcán, vagy rácson hűtöm le. Ezalatt elkészítem a tojáshabot. A technikát Horváth Eszter Desszertőrült c. könyvéből sajátítottam el múltkor, amikor körtés cupcake-et készítettem. Három tojás fehérjéjét és 15 dkg porcukrot összekeverek és közepes lángon felteszem főni egy edénybe.


Gyakran ellenőrzöm a hőmérsékletét, akkor jó, ha annyira felmelegedett, hogy ha hozzáérek az ujjammal, "csípi a bőröm" a forrósodó szirup. Ekkor átteszem egy tálba és gépi habverővel jó 8-10 percen keresztül megdolgozom a kívánt keménység eléréséig. A hab csodás átalakuláson megy keresztül, percről percre fényesebb és lélegzetelállítóan krémesebb lesz. Amikor már majdnem jó, rácsepegtetek a választott ételfestékből.


Tovább verem a színes tojáshabot, amíg tömör, formatartó krémet kapok.



A kész krémet habzsákba töltöm, ritka, nagy fogú csillagcsőrt teszek a habzsák szájába. A kihült muffinok tetejére a széléről kiindulva körkörösen haladva szép habsipkát nyomok.


Színes, apró szórógyönggyel díszítem az elkészült habos-babos sütihercegnőket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése