Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

11/12/2013

Sokmagvas bagel

Ma munka után a naptárkészítés elől a konyhába menekültem - volna, ha nem amerikai stílusú konyhánk lenne :) Apropó, Amerika... Egy jó kis bagelt találtam ki vacsorára. Egy apró csavart el is rejtettem a bagel receptjében: a kifőzéshez szódabikarbónát tettem a vízbe, így ez a népszerű amerikai pékáru enyhe "bajoros" jelleget is kapott.





Hozzávalók:

40 dkg finomliszt (BL55)
20 g élesztő
2,5 dl langyos víz
1 kiskanál só
1 evőkanál cukor
1 tojás
magok
liszt a deszkára (rétes, vagy finom-)
2 evőkanál szódabikarbóna

A lisztet, cukrot, sót egy tálba mérjük és a langyos vízben feloldjuk az élesztőt. Az élesztős vizet a lisztes keverékhez adjuk és tíz perc alatt kissé ragaszkodós, lágy tésztává dagasztjuk. Bő egy-másfél  órát kelesztjük meleg helyen.



Rétesliszttel beszórt deszkára szedjük a tésztát és nyolc gombócot formázunk belőle, amiket negyed óráig pihentetünk. Ezalatt egy edényben vizet forralunk és beletesszük a szódabikarbónát. Én ehhez egy nagy fazekat vetettem be, amit félig töltöttem fel vízzel. Míg a víz felforr, a sütőt 190 fokra előmelegítjük. A tésztalabdacsok közepét az ujjunkkal kilukasztjuk és körkörös mozdulatokkal a lyukat kissé kitágítjuk.



Egyenként egy perc alatt előfőzzük a bageleket, félidőben nem felejtjük el megfordítani őket. A forró vízből sütőpapírral kibélelt tepsire szedjük a bageleket, felvert tojással megkenjük a tetejüket és többféle magot szórunk rájuk.


Forró sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük őket. Én speciel sós vajjal kentem meg és sprotnival, lila hagymával töltöttem meg a bagelem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése