Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/10/2014

Csirkés, sült paprikás tortilla

Színekre és ízkavalkádra vágytam ezen a verőfényes vasárnapi reggelen. Ébredezik a természet, lassan a piacok standjai is egészségtől kicsattanó zöldségektől és gyümölcsöktől roskadoznak majd, zavarba ejtő bőséget harsogva a nézelődő vásárlóknak. Már alig várom :) Addig is engedjük, hogy érzékeinket kényeztesse a balzsamosan szétolvadó sült paprika, a pikánsan sült csirke, a savanykás csemegeuborka és semlegesen roppanós saláta dinamikus négyese... friss házi tortillába csomagolva.


Hozzávalók:

Házi készítésű tortilla lapok
jégsaláta levelek
lila hagyma karikák

Sült csirke:

50 dkg csirkemell filé
3 evőkanál olívaolaj
1 lime
chilli paprika
3 gerezd fokhagyma
1 nagy csipet szárított oregánó
tört bors


Sült paprika:

3 darab kaliforniai paprika
2 evőkanál olívaolaj

nagy csipet szárított jalapeño paprika (elhagyható)

Csemegeuborkás mártás:

3 csemege uborka
1 paradicsom (ha lehet, keményebb, jól vágható húsú)
2 evőkanál majonéz
fél kiskanál Erős Pista
tört bors

A tortilla lapokat a korábban leírt recept alapján készítettem el, ennek részleteit a tészták oldalán tárgyaltam. A páchoz egy tálba mértem a 3 evőkanál olívaolajat, hozzáadtam a vékony lapokra vágott fokhagymagerezdeket, a felaprított szárított chillit, a szárított oregánót, a lime lereszelt héját és a lime felének a levét.



 
 A húst előzetesen kb 1,5cm-es csíkokra vágtam fel és az elkészített pácba forgattam, majd 1 órára betettem a hűtőbe.



A paprikákat vékony, 1 cm-es csíkokra vágtam. Hozzáadtam a jalapeño paprikát és egy csipet sót, majd a két evőkanál olívaolajon mérsékelt hőfokon, fedő alatt, gyakran átkeverve megpároltam.


A paradicsomot és a csemegeuborkákat kb. 3-5 mm-es kockákra vágtam és összeforgattam a majonézzel és az Erős Pistával.


Amikor a húst már átjárták az ízek, egy serpenyőbe borítom a páclével együtt és közepes hőfokon átsütöm.


Száraz serpenyőben, szintén mérsékelt hőfokon átsütöm a tortilla lapok mindkét oldalát. A kész lapokat lapostányérra teszem és fogyasztásig lefedem egy másik tányérral.


Végül összeállítjuk a tortilla "tekercsünket". Megkenjük a csemegeuborkás mártással, teszünk rá jégsaláta levelet, lila hagymát, húst és sült paprikát. Ha sikerül mértéktartón megpakolni, a lapok olyan hajlékonyak, hogy akár még tekercseket is tudunk belőlük képezni :) Ez nekem nem sikerült - így kicsit maszatosabban ehetők, mégis ellenállhatatlanok voltak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése