Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

2/09/2013

Gombás gnocchi

Szlovéniában ettem egyszer egy nagyon finom gombás gnocchit, gyönyörűen darabos erdei gombák sütkéreztek a lágy, selymesen vajas nudlikon... Elképesztően finom volt, még akkor is, ha nem Olaszországban készült. Rajongok Olaszországért, az északi és déli régiók vibráló sokszínűségéért. Mondhatnám, a kedvenc helyem azok közül, ahol már jártam, pedig nem nehéz engem elbűvölni. Mint egy gyermek, még mindig nagy szemekkel csodálkozom rá a világ gyönyörűségére :)

Hozzávalók:

50 dkg lisztes burgonya
12,5 dkg finomliszt
1 felvert tojás
1 kiskanál só
5 dkg vaj
25 dkg "apró" fehér csiperke
1 vargányagomba
5 g szárított vagánya
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
150 ml tejszín
1 evőkanál aprított petrezselyem
bors, só
pár csepp citromlé
frissen reszelt parmezán

A burgonyát enyhén sós vízben puhára főzzük és meghámozzuk, áttörjük. Ha kihűlt, hozzákeverjük a lisztet, tojást és az egy kiskanál sót.



Összegyúrjuk, és a lágy tésztát lisztezett felületen vékony, kb 2 cm széles hurkává formázom. Én a gyúródeszka szélességével megegyező két vékony hurkát kaptam. A hurkákat 2 cm-es darabokra vagdossuk, és lisztezett kézzel lekerekítem a falatnyi tésztákat. Veszek egy villát, és az ágait belenyomom a nudlikba, majd félreteszem őket pihenni.



A hagymát apróra vágtam és 3 dkg vajon üvegesre puhítottam. Ezalatt a csiperkét megtisztítottam, a fejeket negyedeltem. A fagyott vargányát kiolvasztottam, letisztítottam, vaskosabb szeletekre vágtam. A szárított vargányát kb 1 dl vízbe tettem, hogy megszívja magát. Majd a gombákat a hagymára dobtam és negyed órát hagytam pirulni közepes hőfokon.


Amikor szépen, illatozóan megsültek a gombadarabkák, felöntöttem a tejszínnel, és a szárított vargánya levével.


Sóztam, borsoztam és hozzáadtam az áttört fokhagymát, aprított petrezselymet. Kissé besűrítettem a gombás ragumat és kóstolás után rácsavartam pár csepp citromlevet és levettem a tűzről.


Míg a gombám alakulóban volt, feltettem a gnocchinak az enyhén sós főzővizet. A lobogó vízfürdőbe beledobáltam a tésztákat, megvártam míg a felszínre emelkedtek, és egy tálba szedtem őket. A maradék két dekagramm vajat a forró gnocchira tettem, és ahogy ráolvadt, átforgattam benne.
Egy tányérra szedtem a gnocchiból, tettem rá a gombás raguból, majd frissiben fekete borsot törtem rá. A tetejére parmezánsajtot reszeltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése