Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

2/19/2013

Hagymás lángos

A farsangi szezon fánkjai  ismét a jól megérdemelt rivaldafényben tündökölnek, míg szerény unokatestvéreik, a lángosok türelmesen várják a nyári tóparti dömpinget... Pedig szerintem semmi nem indokolja a lángos méltatlan mellőzését tavaszváró, februári asztalunkról.












Hozzávalók:

40 dkg liszt
2 közepes burgonya
1,5-1,8 dl langyos tej
20 g élesztő
1 tojás sárgája
1 evőkanál cukor
2 púpos kiskanál só
1 fej hagyma (fehér vagy vörös)
bors

bő olaj a sütéshez

3 dl tejföl
1 gerezd fokhagyma
metélőhagyma

reszelt sajt

A burgonyát puhára főztem, majd villával összetörtem. A lisztet korábban tálba kimértem, a közepébe öntöttem a tej felét, belemorzsoltam az élesztőt és hozzáadtam a cukrot. Míg a burgonya elkészült, az élesztő langyos helyen felfutott. A meleg, tört burgonyát, a maradék tejet, a felaprított hagymát, a sót, borsot és a tojás sárgáját a liszthez és felfutott élesztőhöz adtam.



Az hozzávalókat jól összegyúrtam, közepesen lágy, kissé ragacsos tésztát kaptam. Ha szükséges, kevés tejet adjunk hozzá. Letakarva melegebb helyen egy óra alatt duplájára kelesztettem. Amíg a tészta pihen, a tejfölt összekeverem egy csipet sóval, egy áttört gerezd fokhagymával, pár szál felaprított metélőhagymával, és a hűtőbe teszem, hogy kissé összeálljanak az ízek.



A megkelt tészta könnyű szerkezetű, de tapadós. Szükség lesz majd a tenyerünk beolajozására a szaggatáshoz.


Serpenyőben felforrósítom a kb. másfél ujjnyi olajat és ökölnyi darabot tépek ki a tésztából, óvatosan, olajos kézzel széthúzogatom a szélét. Egyes helyeken elvékonyodik a tészta, ha szép, egyenletes lángosokat szeretnénk, nyújtsuk ki a lángosokat és pihentessük 10 percig sütés előtt. Én most türelmetlenebb voltam, a kézzel széthúzogatott, kissé idomtalan lángosokat bevetettem a forró olajfürdőbe. A felforrt olaj hőfokát alacsonyabbra vettem, középmagas állásba.


Amikor már pirult a széle, megfordítottam és egyenletes pirosra sütöttem. 2-3 perc kellett egy-egy lángosnak, így a "lángostorony" pár pillanat alatt elkészült :)


Hagymás tejföllel megkenve, reszelt sajttal bőven meghintve, lila hagymával mellékelve igazi ízbomba lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése