Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

5/13/2013

Göngyölt csirkemell medvehagymás tojásos nokedlivel

Húsgöngyölésben gyakran lusta, vagy kissé ügyetlen vagyok. Pedig milyen finomak a felcsavart húsroládok kirántva, ropogós bundában. Csakhogy ehhez szinte hermetikusan le kellene zárni a húsgöngyöleget, sőt mi több, sokszor fogpiszkálóval vagy hústűvel biztosítani érdemes a széleket, hogy ne tekeredjenek ki sülés közben, elvesztegetve drága rakományukat és a sütőolajat. Menet közben már láttam, hogy a húsom nem kompatibilis a rántva sütéssel, mégsem akartam csökkenteni a töltelék mennyiségét...

Hozzávalók:

50 dkg csirkemell filé
1 dl tej
2 gerezd fokhagyma
szeletelt prosciutto jellegű sonka
sajtszeletek (esetemben trappista sajt)
1 nagy vargánya gomba (vagy más gombaféle) vékonyan szeletelve
só, bors
olívaolaj a tepsi kikenéséhez

Panírhoz:

2 evőkanál finomliszt
2 evőkanál kukorica liszt
1 tojás
4 evőkanál zsemlemorzsa

Nokedlihez:

350 g finomliszt
150 g rétesliszt
2 tojás
2 kiskanál só
víz
5 tojás a "tetejére"
medvehagyma levelek felvagdosva

ecetes saláta

A csirkemell filéket lapjában félbevágtam vékonyabb szeletekre. A szeleteket frissen tartó fóliába téve kiklopfoltam. Így nem fröcsög szerteszét a húslé. Rántott csirkemellet nem szoktam klopfolni, de a göngyöléshez meg kellett egy kicsit lapogatni a húsokat. A fokhagymát áttörtem és az 1 dl tejhez adtam. A húsokat ebben pihentettem a fárasztó klopfolás után. Előkészítettem a tölteléket.



A hússzeleteket papír kéztörlőre fektettem és egyik oldalukat sóztam, borsoztam. Majd erre az oldalra rétegeztem tetszés szerint a sajt-, gomba- és sonkaszeleteket. Mivel nem fukarkodtam a rakománnyal, itt már eleve eldőlt, hogy nem lesz a kirántásból semmi :)



De szerencsére ott van a jó kis sütőm... A húst feltekertem, arra vigyázva, hogy viszonylag szoros roládot kapjak és ne potyogjanak ki a töltelék finom hozzávalói.


Előkészítettem a panír alkotóit, a két lisztet összekevertem, a tojást a visszamaradt fokhagymás tejbe belehabartam, a zsemlemorzsát külön tálba mértem. Kézzel kellet a panírozás kényes műveletét elvégeznem, nehogy széttekeredjenek a húsok. Először alapos lisztbundát, majd illatos tojásos kabátkát, végül vagány zsemlemorzsa kültakarót kaptak a jórészt közreműködésre hajlandó, de néha tiltakozó hústekercsek.
A göngyölegeket olívaolajjal bevont mély tepsibe sorakoztattam és meglocsoltam olívaolajjal. A tepsit alufóliával lezártam és 230 fokra előmelegített sütőbe toltam 40 percre


Bő sós vizet tettem fel egy nagy fazékban a nokedli kifőzéséhez. Mikor már lobogott a víz, akkor kevertem össze a nokedli hozzávalóit, a kétféle lisztet, a két tojást, a sót és a kb. 4 dl vizet. Ez utóbbit "érzésre" szoktam, inkább utánapótlom, ha túl sűrű a tészta. A "kutyafuttában" összedolgozott tésztát azonnal szaggatni is kezdtem. Ezalatt kikészítettem egy másik fazekat egy nagy kanál vajjal. Alágyújtottam és takaréklángon felolvasztottam a vajat. Az öt tojást megsóztam, majd kissé felvertem egy villával. A készre főtt nokedlit leszűrtem és hideg vízzel leöblítettem, majd lecsepegtetést követően a vajra tettem. Alaposan kevergetve ráöntöttem a tojást.


Addig kevergettem mérsékelt lángon, amíg megdermedt a tojás rajta, de nem száradt ki. A végén beleforgattam a felaprított medvehagymát. Ekkorra már a hús is átsült, levettem a fóliát és grillt is rákapcsolva készre sütöttem a magukat kínáló göngyölegeket.


Az ecetes salátához csak jégsalátám volt. Sebaj. A húst a tojásos nokedlivel és a roppanós ecetes salátával körítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése