Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

5/30/2013

Karalábéleves gazdagon, vajas daragaluskával

Csoda látvány fogadott a piacon, mikor leugrottam egy kis hagymáért. A pultokon lecserélődtek a régi zöldségek, friss, harsány újak kéretik magukat a standokon. Az elöregedett áruk az eladók mögötti rekeszekben számolgatják hátralévő óráikat, ennek ellenére a hangulat rendkívül felemelő az egész piac területén. Hűvöskésre sikeredett májusunk végnapjaival végre beköszöntött a bőség :)











Hozzávalók:

3 fej karalábé (ha friss a zöldje, az is mehet a levesbe, ne szedessük le)
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 vöröshagyma
petrezselyem
zeller zöldje
1 chilli paprika
3-4 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál étkezési keményítő vagy liszt
1 tojás
kb. 7 dkg búzadara
2 dkg vaj
1,5 l víz
só, bors
tejföl (opcionális)



A főszerepet a karalábékra írtam, de olyan megnyerőek voltak az új répák is, hogy nem lehetett őket kihagyni a szereposztásból. A daragaluskát kezdtem el először, a tojáshoz csipet sót adtam, majd hozzáadagoltam a búzadarát, elkevertem, hogy a daraszemeket jól bevonja a tojás. Hozzáadtam a felolvasztott 2 dkg vajat is, majd másfél órára félretettem.Félidőben érdemes nekilátni a levesnek.



A zöldségeket megtisztítottam, megpucoltam. A gyönyörű fehérrépám bőven kínálta a petrezselymét. Annyira szépek voltak így együtt...


A vöröshagymát felaprítottam, a karalábét felkockáztam. Az olajon lassú tűzön üvegesre pároltam a hagymát, majd hozzáadtam a karalábét, és tíz percig pároltam őket együtt a fedő alatt. Ezt követően rátettem a keményítőt, alaposan átforgattam és egy perc alatt megpirítottam.


Felöntöttem a 1,5 l vízzel, amint felforrt, hozzáadtam a felkarikázott répákat és a hosszában megfelezett chillit. A paprika természetesen kihagyható.


Forrás után alacsony lángon hagytam rotyogni a levest, előtte sóztam, borsoztam. A sok gyönyörű zöldség miatt nem használtam más ízesítőt. Nem kellett sok idő, hogy puhulni kezdjenek a zöldségek, a petrezselyem felét és a zellert durvára vágtam és a kiszaggatott daragaluskákkal együtt hozzáadtam a leveshez. A levet megkóstoltam, utánasóztam. A galuskáknak húsz perc kell, hogy megszívják magukat és átfőjenek, ennek utolsó öt percében adtam hozzá a petrezselyem második felét egészben, mert úgy szeretem. Amikor elkészült, tányérba szedve tejföllel dúsítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése