Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

5/05/2013

Túrós darázscsípés

Nehéz időszakon vagyok túl (remélhetőleg), az ülőideg gyulladásom múlt héten rosszabbodott. Azóta ötszöri infúziós kezelést és egy MR vizsgálatot tudhatok magam mögött, a panaszok kezdenek élhetővé válni. Sajnos nagyon nem volt módom kimaradni a munkából, így szabadidőmben pihentettem a fájó ideget... Háziasszonyi teendőimet hanyagolnom kellett :) a mai napig. Pénteken már sikerült bkv-zni, be is szereztem a májusi újságjaim egy részét. A Vidék íze 2013 májusi számának 41. oldalán látható Karcagi Ferdinándi megragadta a fantáziámat, már láttam is magam előtt mazsolával, vaníliás túróval foszlósan illatozni...


Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
3 dl tej
2 tojás
4 evőkanál cukor
fél kiskanál só
20 dkg tejföl
25 g élesztő

20 dkg vaj ( + a formák kivajazásához)
10 dkg kristálycukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
25 dkg túró
2 marék mazsola
2 evőkanál rum

3 dl tejszín
10 dkg cukor (ha a tejszín nem édesített)
durva nádcukor a formák szórásához, a darázscsípés tetejére

A tejet két evőkanál cukorral meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, majd elkeverjük. 20 perc alatt szépen felfut. A felütött tojásokat a tejföllel, 2 evőkanál cukorral, sóval elkeverjük, és a felfutott élesztővel együtt a kimért liszthez adjuk.



Alaposan elkeverjük lapos fakanállal, hogy szép hólyagosan egynemű, lágy tésztát kapjunk. Szükség esetén kevés lisztet adhatunk még hozzá - én egy evőkanállal megtoldottam.



Nem kifejezetten formázható tésztát kapunk. Liszttel vékonyan megszórjuk a tetejét és egy órára letakarva félretesszük. Csodálatosan levegős, lágy tészta keletkezik belőle ez idő alatt. A mazsolát beáztatjuk a rumba.


A vajat meglangyosítom és elkeverem a vaníliás cukorral, túróval. Egy nyújtódeszkát viszonylag vastagon meglisztezünk, a tésztát ketté vesszük. Mivel itthon nem mindenki rajong a mazsoláért, ezért az első sütés mazsola nélkül készült, 20*30 - as mély tepsibe. A fele tésztát tehát a lisztezett nyújtódeszkára teszem és a tetejét is megszórom liszttel. Kb. 1 cm vastagságú téglalapot nyújtok a tésztából. Megkenem a túrós massza felével, és a hosszabbik oldalnál fogva feltekerem.


A tepsit előzőleg kivajaztam és megszórtam a durva szemű nádcukorral. A tekercset két ujjnyi vastagságban felszeletelem és a szeleteket egymás mellé téve, csavart oldalukkal felfelé a tepsibe rendezem őket. Megszórom vékonyan a nádcukorral a tekercseket és 20 percet hagyom pihenni őket. Ezalatt 190 fokra előmelegítem a sütőt.


20 percet elősütöm a darázscsípést, majd kiveszem és meglocsolom az édes tejszín felével. Visszateszem, grill fokozatot is rákapcsolok és kb. 15 perc alatt készre sütöm.


A második adagot 6 adagos "óriás muffin" sütő formában készítettem el. A különbség a mazsolában és a dizájnban rejlik, a tészta felcsavarása előtt megszórtam a túrós tölteléket mazsolával.


A két ujjnyi tekercseket kettesével igazgattam el a muffin formákba.


Hát nem sikerült tökéletesre a porciózás, de mivel az én gyomromba készült, nem voltam kötözködő hangulatban. Melegen omlós, lassan kihűlve szépen felveszi a forma alakját. Mindenhogy finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése