Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/23/2013

Juhtúrós, póréhagymás sztrapacska

Örök kedvenc - dacolva az évszakok váltakozásával - mindig szívesen látjuk asztalunkon. Téli, tátrai estéket idéz, amikor a túrákról kipirosodott arccal, farkaséhesen betértünk a kedvenc ótátrafüredi éttermünkbe. A helyi bryndzové halušky, vagy az általam egekbe magasztalt bryndzové pirohy az egyik legkedvesebb gasztronómiai élményem. Még az sem csorbítja az értéküket, hogy a kiszolgálás legtöbbször kritikán aluli volt velünk,  magyarokkal szemben... Ez a mostani recept héjas újburgonyából, póréhagymával készült, és nélkülözi az ott tapasztalt lágyságot. Darabos, "harapós" és vékony kérget sütöttem rá...

Hozzávalók:

50 dkg burgonya
25 dkg liszt
1 tojás
1 kiskanál só
1 dkg vaj
fél póréhagyma
10 dkg császárszalonna vagy bacon
12,5 dkg juhtúró
tejföl a tálaláshoz

Újburgonyám volt itthon, így alapos tisztítás után héjastól reszeltem le a kis méretű krumplikat a robotgépemen. Egy nagy tálba tettem a reszelt burgonyát, a lisztet, sót és tojást és alaposan összedolgoztam.



Egy fazékban vizet forraltam, egy másik széles serpenyőben (wokot használtam) a felkockázott császárszalonnát és a vékonyan felkarikázott póréhagymát egy evőkanál olajjal együtt lassú tűzön pirítani kezdtem.


A felforrt a főzővízbe egy vágódeszkáról beleszaggattam a tésztát. Viszonylag nagyobb galuskákat vagdostam, amik első pillantásra úgy tűnnek, mintha a lágyságuk miatt szétesnének a főzővízben... de nem esnek. Vigyázni kell a kifröccsenő forró főzővízre :) Körülbelül tíz percet főzzük a galuskákat, ezalatt összesül a pórés szalonna is. Szűrővel kiszedjük a vízből a tésztát, lecsöpögtetjük és áttesszük a szalonnára.


Összeforgatjuk a szalonnával, hagymával és hagyjuk, hogy az alja kissé lepiruljon. Ekkor átmozgatjuk a galuskákat, hogy máshol is érje a hő - ez nagyjából 5-10 percet jelent közepes lángon. Amikor már jól átsütöttük, jöhet rá a juhtúró.


Na ekkor már célegyenesben vagyunk, a túrós egyveleget egy-két perc alatt összesütjük, és készen is vagyunk. Friss tejföllel, a megmaradt póréhagyma karikáival díszítjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése