Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/09/2013

Rakott nyári zöldségek

A múlt héten egy egyhetes szabadsággal kedveskedtünk magunknak, szüleink pompásabbnál pompásabb lakomákkal vendégeltek meg minket. Volt kerti grillezés, rókagomba pörkölt, frissen sült kakaós csiga, meggyes és túrós-kapros pite, töltike... csupa-csupa fenséges fogás,  melyek mára, mint egy álom, tovaröppentek... s most visszazökkenve a munkás hétköznapokba, felélve a magunkkal hozott finomságokat, a felszedett három kilót csalódottan konstatálva ismét kis konyhámban találtam magam. Ideje leadni már azt a nyavajás (le sem merem írni) tizenhárom kilót, amit kitűztem magam elé :)
...Holnapra málnás túrógombócot tervezek.

Hozzávalók:

1 cukkini
1 padlizsán
1 vöröshagyma
2 paradicsom
pár szál friss zeller zöldje
olívaolaj (chilis olaj a rétegek közé)

bors
a tetejére néhány szelet sajt (a trappistát nagyon szeretem)

szárított oregánó



A megtisztított zöldségeket fél centiméteres vastagságban felkarikázom. Egy hőálló tál alját két evőkanál olívaolajjal bekenem, és elkezdem a zöldségek lerakását. A cukkinivel kezdem, egy rétegben teszem le a tálba, majd megszórom sóval és friss borsot török rá. Vékony sugárban meglocsolom chilis olívaolajjal. A cukkinire jönnek a hagymakarikák.



Ezután következnek a padlizsán szeletek, amiket szintén sózok, borsozok, és vékonyan ízesítem a chilis olajjal. A zeller felét ollóval durvára vágom és a padlizsán tetejére halmozom. (Legújabb szerelmem a zeller zöldje, szeretem a harsány roppanósságát és élénk, frissítő ízvilágát. Múltkor petrezselyem helyett zelleres újkrumplit csináltam, nekem nagyon ízlett.) A zellerre teszem a zamatos paradicsomkarikákat, melyeket szintén megsózom és borsozom.



Ismét cukkini, hagyma, padlizsán, zeller és paradicsom, a rétegeket kedvemre sóval, tört borssal és chilis olajjal ízesítem. A zöldségrakás tetejére vékonyra szeletelt sajt kerül. A sajt tetejére szárított oregánót morzsolok és pár csepp pikáns olívaolajat csepegtetek.


180 fokra előmelegített sütőben körülbelül negyven perc alatt összesütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése