Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/29/2013

Marcipános gofri

Olyan meleg van több napja, hogy éjszaka rémálmok gyötörnek... :) A belváros tüzes katlanában légkondicionáló nélkül igencsak izzasztó most a helyzet. Este egy kósza szellő sem téved erre, csak rendíthetetlen barátunk, két éves ventilátorunk zümmög megnyugtatóan, s teszi elviselhetővé a vasárnapot. Persze el tudjuk képzelni, milyen kellemes lehetne a vízparton, de mi most úgy döntöttünk, a strandon történő sülve pirulás helyett itthon párolódunk puhává. Életre hívtunk viszont egy kedves ismerőst a strandszezonból, megbolondítottuk egy kis marcipánnal, és egy hideg vizes zuhanyt követően pár percig még élveztük is az itthon létet :)







Hozzávalók:

45 dkg finomliszt
3 tojás
20 dkg vaj
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csapott kiskanál só
10 dkg marcipánmassza
1 citrom reszelt héja
fél csomag sütőpor
4 dl víz
kevés olaj a sütéshez

A tetejére ízlés szerint fagylalt, puding, lekvár...., vagy:

Porcukor a szitáláshoz
2 dl habtejszín + 2 evőkanál porcukor
3 db sárgabarack
csipetnyi fahéj
házi meggydzsem

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájákat kikeverjük a puha vajjal, felaprított marcipánnal, cukorral, vaníliás cukorral, sóval, citromhéjjal. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és összegyúrjuk, morzsoljuk.



Lépésekben hozzákeverjük a vizet. Ha túl nagy darabokban maradt a marcipánmassza, ebben a lépésben botmixerrel átpürésítjük a tésztát, ezután óvatosan beleforgatjuk a három keményre vert tojásfehérjét.


A gofrisütő lapokat vékonyak kiolajozzuk, majd adagonként aranybarnára sütjük a tésztát. A kis "marcipáncsomók" később majd visszaköszönnek ránk a megsült, puha tészta mélyén, és nem fognak csalódást okozni.



A kisült gofrikat sokféle módon fogyaszthatjuk, én friss sárgabarackot, tejszínhabot és édesapám ellenállhatatlan csökkentett cukortartalmú, idei meggydzsemjét választottam. Az este az egyik kinézett gofripéldányra porcukrot szitáltam és apu dzsemjével körítettem.


Ma reggel felvertem a tejszínhabot. A sárgabarackokat kimagoztam és botmixerrel pépesítettem.


A reggelire szánt gofrit fahéjjal spékelt tejszínhabbal és a pürésített sárgabarackkal toldottam meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése