Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

7/26/2013

Ratatouille

Első francia lecsóm elkészítéséhez ismét Joanne Harris szakácskönyvéért nyúltam. Egyszerűt akartam, atomi ízrobbanással és lédúsat a tunkoláshoz :) Nagyon szeretem, ahogy a kenyér szivacsként magába szívja a lecsó esszenciáját... Szerintem egy naposan, langyos-melegen a legfinomabb.





Hozzávalók:


9 evőkanál olívaolaj
2 lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
4 piros kaliforniai paprika
2 padlizsán
4 cukkini
1 kg friss paradicsom
4 dl víz
oregánó
majoranna
friss petrezselyem

tört bors

A lilahagymát, fokhagymát felaprítottam, a többi zöldséget nagyjából egyforma méretű darabokra vágtam.



3 evőkanál olajon a két féle hagymát 3 percig pároltam közepes lángon. Ezután hozzáadtam a paprikát, padlizsánt, cukkinit, jól összekevertem és öt percig pirítottam össze az egyveleget.


Ezután mehetnek rá a paradicsom darabok, a víz és a fűszerek. Én a petrezselymet a legvégére tartogattam, frissen szeretem az ízét. Vigyázva, hogy ne égjen le, gyakran átforgattam a hatalmas mennyiségű zöldséget. Jó egy órát főztem, Joanne szerint minél tovább fő, annál finomabb lesz.


Amikor megfőtt, belekeverjük a maradék 6 evőkanál olívaolajat - bevallom őszintén, már siettem dolgozni, úgyhogy ezt kifelejtettem - és én csak ekkor vágtam rá a petrezselymet. Leellenőrizzük az ízét, sózzuk, borsozzuk, ha kell.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése