Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

6/03/2013

Narancsos rizstorta

Ezt a süteményt már egy hónapja kinéztük a Két éhes olasz calabriai finomságokat tárgyaló epizódjából. Egy picit módosítanom kellett a hozzávalókon, de a rizstorta így sem okozott csalódást, sőt :)














Hozzávalók:

1,7 dl tej
egy citrom héja
1 narancs héja + leve
20 dkg kristálycukor
30 dkg kerek szemű rizs (pl. rizottórizs)
5 tojás
Bourbon vaníliás cukor (még jobb a vanília rúd, amit hosszában felvágva teszünk bele)
1 evőkanál rum
porcukor a szóráshoz
narancsdzsem annak, aki szereti

Egy nagy lábosban felforralom a tejet a cukorral, vaníliás cukorral, a citrom és a narancs reszelt héjával. Nekem csak 1,4 dl tejem volt itthon, a 3 dl hiányzó részt tejszínnel pótoltam. Az eredeti receptben a héjakat nagy darabokban reszelve teszik a tejhez és a vanília rúddal együtt később kiveszik belőle. Én kis lyukú reszelőt használtam, és a héjat benne is hagytam a süteményben.



Gyakran keverve megvárom, amíg gőzölögni kezd, és csodás illatfelhőket ereget. Ekkor hozzáadom a kerek szemű rizst.



Kb. 25 perc alatt megszívják magukat a rizsszemek, ezalatt gyakran kell megkeverni, hogy ne süljön le és a lágyan krémes nedv egyenként vonja be a duci rizsszemeket. A sütőt mindeközben 180 fokra előmelegítem. A tojásokat szétválasztom, a sárgájákat összekeverem a facsart narancslével és a rummal. Belekeverem a tűzről levett tejberizsbe. Carluccio 50 ml narancslikőrt használ a narancslé - rum páros helyett, nekem ez nem volt itthon.


Csodás sárga színt kap a keverékünk, a besűrűsödés folytatódik. A fehérjéket felverem egy kis csipet sóval és beleforgatom óvatosan a tejes rizsbe.


A még meglehetősen forró rizses csoda szépen befogadja a tojáshabot és könnyedén megemelkedik. 24 cm-es tortaformába öntöm a tejberizsemet és (elvileg) egy órára beteszem a sütőbe.


Én a tortámat 50 perc múltán kivettem a sütőből, nem akartam, hogy leégjen az alja. A szélén fellazítva lekaptam a tortaformát és előbújt a gyönyörű felfújtam.


Melegen még krémes a belseje, erről nem akartam lemaradni. Porcukorral meghintve, kandírozott héjat tartalmazó narancsdzsemmel felséges desszert lett belőle! Később, a lehűlés folyamán a rizsszemeket összekötő anyag megszilárdul és nagyon szépen lehet szeletelni a tortát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése