Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

6/30/2013

Málnás túrótorta

Egy pöttömnyi kis malőr miatt majdnem félresikerült ez a torta, ugyanis nem voltam elég figyelmes a tortaforma méretének meghatározásával kapcsolatban. Az eredeti recept, amit az itthoni hozzávalókra átvariáltam, 26 cm-es tortaformát említ. Ezt jól elnézvén feleslegbe kerültem a túrós masszával, amit magában végül kisütöttem. A 22 cm-re kalibrált formámat meg úgy csordultig töltöttem, hogy sülés közben szépen kifutott... Már-már feladtam, hogy dokumentálható tortát kapjak, de így pár nappal később mégis csak meggondoltam magam. Még mindig nagyon ízlik, több naposan is :)

Hozzávalók: 26 cm-es tortához

Tésztához:

20 dkg liszt (BL 55)
4 dkg keményítő
fél kiskanálnyi sütőpor
1 tojás
6 dkg cukor
12,5 dkg vaj

Krémhez:

12,5 dkg vaj
20 dkg cukor
1 citrom reszelt héjja
1 tasak vaníliás cukor
4 tojás
6 dkg keményítő
50 dkg tehéntúró
45 dkg tejföl
30 dkg málna

Egy szederrel készült "Argus" névre hallgató tortát vettem alapul a Lisa magazin 2004/3-as süteményes számából. A tészta nagyon egyszerű, az összes hozzávalót gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd frissen tartó fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe tesszük.



Ezalatt megtisztítjuk a málnát, leszárogatjuk. A vajat kikeverjük a cukorral, citromhéjjal és vaníliás cukorral. A szétválasztott négy tojás sárgáját, a keményítőt, túrót, tejfölt pedig hozzáadjuk. 170 fokra előmelegítjük a sütőnket.


Összekeverjük a túrós alapot, beletesszük a málnát.


A tésztát kinyújtjuk, és a helyesen beállított (26 cm-es) tortaformával kiszúrjuk az alját, majd sodrófára feltekerve áttesszük a tortaformába.


A maradék tésztából kiépítjük leendő tortánk oldalsó tésztafalát. A tojásfehérjéket felverjük kemény habbá, és óvatosan beleforgatjuk a málnás túrókrémbe. Az elkészült krémet pedig a kibélelt tortaformába borítjuk, de nem szabad úgy csordultig tölteni, mint az alábbi képen :(


70 perc alatt készre sütjük. A kinyitott, lekapcsolt sütőben hagyjuk tíz percet hűlni, majd kivesszük. Ha teljesen kihűlt, akkor távolítjuk el a tortaformát. Több naposan is finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése