Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

8/20/2013

Burgonyás, sajtos pufi

Elfogyott a kenyerünk, ünnep lévén könnyű reggeli zsemlékkel gondoltam megünnepelni az ország születésnapját. Egerben ettünk hasonlót, csak ott a rend kedvéért sajttal feltekert csigaként került az asztalra a finom kelt burgonyás tészta. Úgy látszik, ezt sem lehet megunni...






Hozzávalók:

50 dkg finomliszt (BL55)
10 dkg vaj
20 dkg főtt burgonya
25 g élesztő
2 dl tej
1 teáskanál cukor

3 kiskanál só
20 dkg reszelt sajt (pl.Trappista)
1 tojás
(rétes)liszt a nyújtáshoz

A tejet meglangyosítom, majd belekeverem a cukrot és az összemorzsolt élesztőt. Húsz perc alatt meleg helyen hagyom az élesztőt felfutni. A főtt burgonyát áttöröm, majd egy nagy tálba kimérem a lisztet, puha vajat, tört burgonyát, sót és a felfutott élesztős tejet.



A hozzávalókat összegyúrom és tíz percig dagasztom, rugalmas, illatos tésztát kapok eredményül. Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtom és széles szájú pohárral, vagy pogácsaszaggatóval szép korongokat szúrok ki a tésztából.


A feleslegben visszamaradt széleket újra összegyúrom és nyújtom, szaggatom. Nekem 18 pufim lett, ami két tepsit tesz ki. Letakarva egy órát kelesztettem őket. Ezután a pufikat sütőpapírra helyeztem és lekentem a felvert tojással. A sajtot lereszeltem és bőven tettem belőle a pufik tetejére.


200 fokra előmelegített sütőben nagyjából 15-20 perc alatt sütöttem készre a pufikat.


Mint egy zsemlét, felvágom és sózott vajjal, csípős szürkemarha szalámival, lilahagymával, sajttal és tegnap előtt szüretelt koktélparadicsommal rakom meg... bár önmagában, langyosan ráolvadó vajjal az íze jobban érvényesül :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése