Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

8/29/2013

Nektarinos gyümölcskenyér


A tavaly augusztusi GoodFood Magazint böngészgettem, olyan édesség után vágyakozva, amihez ki sem kell dugnom az orrom a lakásból és a kifogyóban levő készleteimből gyorsan el tudom készíteni. Ekkor találtam meg a "Nyárízű gyümölcskenyér" alapreceptet, amihez a gyümölcsöt szabadon megválasztva csodásan személyre lehet szabni a sütemény zamatát és ábrázatát :)











Hozzávalók:

25 dkg finomliszt
6 g sütőpor
17,5 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 nagyobb tojás
1 zacskó vaníliás cukor
1 db nektarin
1 evőkanál barna nádcukor
1-2 evőkanál citromlé

Kicsit módosítottam az eredeti hozzávalókon, pl. 25 grammal kevesebb cukrot adtam hozzá, de még így is elég édesre sikerült a tészta. A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a sütőporral elkevert lisztet, porcukrot, tojásokat, puha vajat és vaníliás cukrot összemértem egy tálba.



Fakanállal viszonylag csomómentes masszává kevertem.


Egy érett, puha nektarint felnegyedeltem, majd a negyedeket felszeleteltem. Szilikonos gyümölcskenyérformát használtam, ezt nem kellett elővajazni. A massza felét a gyümölcskenyérforma aljába simítottam és a nektarin darabkák felét egyenletesen elosztottam a tészta felületén.


A maradék masszát rásimítottam, és a forró sütőben kb. 50 perc alatt megsütöttem. A tészta átsütöttségét tűpróbával lehet ellenőrizni. A megpirult tésztát kivettem a sütőből és a tetejére halmoztam a barna cukorral és citromlével elkevert nektarindarabokat.


Tíz-tizenöt percre visszatettem a sütőbe, hogy a cukros, gyümölcsös szirup ráolvadjon a gyümölcskenyérre. A kész süteményt langyosan emeljük ki a formából.


Nagyon jól illik a sült nektarin íze a vaníliás tésztához, bár a tészta édessége eléggé dominál, ezért legközelebb valószínűleg 25 grammal ismét csökkenteni fogom a porcukor mennyiségét, azaz 12,5 gramm porcukrot fogok a tésztába keverni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése