Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

1/11/2013

Saláta füstölt heringgel

Vitaminraktáraink kiürültek, a nehéz ételektől sokunk pár kilóval gyarapodott. Január az eltökélt fogadalmak hónapja, az új évvel érkezik a vágy a megújulásra egy teljesebb és egészségesebb élet reményében. A tükör szégyentelen őszinteségén felbuzdulva egy pezsdítően intenzív salátát képzeltem el vacsorára... frissen sült kenyérrel körítve.





Hozzávalók:

10 dkg füstölt heringfilé
fél fej jégsaláta
két marok galambbegy saláta
egy kb. 10 cm-es kígyóuborka darab
tökmag
4 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál fehérborecet
1 teáskanál dijoni mustár
2-3 szardella filé
1 gerezd fokhagyma

A kenyérrel indítottam, amikor a salátát elkezdtem összeállítani, akkor toltam be a sütőbe, hogy egyszerre tudjak tálalni. A kenyér öregtésztával készült, negyed részben teljes kiőrlésű rozslisztből.




A heringfilé hajszálvékony, rugalmas szálkákat tartalmaz. Ezek sajnos nem távolíthatóak el maradéktalanul, de nem is igazán okoznak problémát, szinte belesimulnak a salátalevelek lágy kavalkádjába. Az uborkát vékony csíkokra vágtam, a jégsalátát megmostam és leszárítottam papír kéztörlőn, majd ollóval laskákra vagdostam. A megmosott galambbegy salátát szintén leszárítottam, kisebb darabokra tépkedtem. A heringfilét az ujjaimmal áttörtem, a salátához adtam. A tökmagot a saláta tetejére szórom. A salátaöntetet kis csavaros fedelű üvegben állítottam össze, ezt korábban Stahl Juditnál láttam. Az öntet hozzávalóit, az olívaolajat, a szétpasszírozott szardellafiléket, a borecetet és a mustárt és az áttört fokhagyma gerezdet bekanalaztam a befőttesüvegbe, majd a fedelét ráerősítve összeráztam az öntetet, ami szép egyneművé vált. Hozzáadtam a salátához, majd alaposan beleforgattam, berobbantva az ízbombát.



A kenyér el is készült, puhán és még melegen tálaltam a levelektől hersegő, tökmagtól roppanós, heringhústól omlós saláta mellé.


Volt, aki már annyira nem bírta kivárni a sorát, hogy a bemutatásra szánt kenyér csücskét suttyomban megkezdte :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése