Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

1/06/2013

Vargányás gombakrémleves

Karácsonyi családlátogató és élelmiszer beszerző körutunk során a birtokunkba került két kiló fagyasztott vargánya, és szert tettünk egy ígéretes szarvasgomba forrásra is. Már csak hab a tortán, hogy a karácsonyi fa alá valahogy bekerült A két falánk olasz és Antonio Carluccio gombás szakácskönyve is. Nos, tegnap Antonio volt az én múzsám...




Hozzávalók:

50 dkg csiperke gomba
2 közepes fagyasztott vargánya
5 g szárított vargánya
1 fej vöröshagyma
1,1 l víz
olívaolaj
1 db Knorr házias marhahús levesalap
2 dl főzőtejszín

fehér bors
*
1-1 szelet pirítós (pl. fűszerektől illatozó kenyérke)
1 gerezd fokhagyma
reszelt pecorino sajt


A még fagyottan is intenzív illatú vargányákat kiolvasztottam, majd alaposan megtisztítottam a csiperkékkel együtt. A szárított vargányát leöblítettem, majd 1 dl vízbe tettem, hogy megszívja magát.



A vöröshagymát felaprítottam, és az olajon üvegesre dinszteltem. Ezután hozzáadtam a kb. 3-5 mm vastagságúra felszeletelt gombát és a szárított vargányát.




 A hagymás olajon megpirítottam a gombaszeleteket, majd felöntöttem a szárított vargányához használt 1 dl és az előre kimért 1 l vízzel. Hozzáadtam a marhahús levesalapot, majd mérsékelt lángon főztem kb 30 percig.
Ezután hozzáadtam a főzőtejszínt és botmixerrel összeturmixoltam. Sóval, borssal ízesítettem és alacsony lángon kellő sűrűségűre rotyogtattam össze, gyakran kevergetve. Tálaláshoz a pirítóst még forrón bedörzsöltem a fokhagymával és pecorino sajtot reszeltem rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése