Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

1/02/2013

Mandarinos csirkecomb

Bonyolult ünnepi szezon volt ez is. Nem mondhatnám, hogy ura voltam a helyzetnek, van még mit tanulni a tapasztaltabbaktól. A hétköznapok a sarkamra lépnek, ideje újból felvenni a ritmust... Édesanyám narancsos csirkecombja karácsony másnapján hatalmas sikert aratott, ezért ma úgy gondoltam, ideje visszacsalogatni a meghitt ünnepi pillanatokat - legalább vacsoravendégnek.





Hozzávalók:

 5 db csirke felsőcombfilé
7 db mandarin
1 citrom leve
3-4 evőkanál olivaolaj
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál méz

bors
chili cayenne

A kicsontozott combfiléket alaposan áttisztítottam, majd sóztam, borsoztam. Egy kisebb tepsi alját vékonyan bevontam az olívaolajjal, a húsokat megforgattam a olajban, majd egymás mellé helyeztem őket. Két gerezd fokhagymát vékonyan a húsok tetejére karikáztam és ráfacsartam a citrom levét. A megpucolt mandarinokat gerezdekre szedtem és kimagoztam. A gerezdeket 1-2 evőkanál olívaolajon mérsékelt lángon párolni kezdtem egy csipet sóval, cayenne chilivel. Amikor sűrű, szirupos lett, hozzáadtam az evőkanál mézet, majd megkóstoltam. Nem akartam, hogy az édes íz domináljon, így kicsit utána sóztam.


 
A mandarin "szirupot" a combokra rétegeztem, majd 210 fokra előmelegített sütő középső állásába toltam lefóliázva körülbelül 50 percre.



Az utolsó tíz percre levettem a fóliát, meglocsoltam a húst a szafttal és rákapcsoltam a grillt, így már gyönyörű pirosra sültek az omlós combok.


Köretnek sült édesburgonyát és friss céklasalátát kívánt meg a mandarinos csirkecombom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése