Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/10/2013

Csirkemell paprikás tócsnival

Ismét egy "pörkölt" variáció, úgy érzem, nem lehet elég bőrt lehúzni róla... A sajtóban nemrég nagy port kavart fűszerpaprika botrány óta azonban zavarban vagyok az általam használt paprikával kapcsolatban. Vajon ettem-e már igazán jó fűszerpaprikával készült pörköltet? Vagy édesanyám és nagymamám pörköltjei is áldozatul estek a minősíthetetlen paprikának?




Hozzávalók:

60 dkg csirkemell filé
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 evőkanál fűszerpaprika
1 paradicsom
1 teáskanál Erős Pista

2 evőkanál tejföl
3 evőkanál olaj

60 dkg burgonya
3-4 evőkanál liszt
2 tojás
3 gerezd fokhagyma
1 kiskanál só
bors
olaj

3 evőkanál tejföl
5 levél medvehagyma vagy pár szál metélőhagyma


reszelt sajt
3 vékony szelet bacon szalonna

A csirkemellet felkockázom, a hagymát apróra vágom és a 3 evőkanál forró olajon üvegesre dinsztelem. A tűzről levéve hozzáadom a fűszerpaprikát, átkeverem, hogy a forró edényaljjal érintkezve kissé megpörkölődjön a paprika, majd a húst is ráteszem, alaposan beleforgatva a paprikás hagymába. Átmelegítem a húst, a külseje elkezd fehéredni, ekkor hozzáadom a felkockázott paradicsomot és annyi vizet, hogy ellepje.



Sózom, és rákanalazom az Erős Pistát. Közepes lángon, fedő alatt rotyogtatom kb. 30 percig, időnként átforgatva. Ezalatt a megpucolt burgonyát finom reszelőn lereszeltettem :) majd a liszttel, tojással, áttört fokhagymával, sóval és borssal összekeverem.



Olajjal vékonyan bevonok egy serpenyőt, majd a közepesnél erősebb lángon felhevítem. Egy-egy evőkanálnyi adagokat mérek ki, ezeket a serpenyőbe teszem és a kanál hasával kör alakúra lapogatom.



Én egyszerre két tócsnit sütöttem, amikor az olaj teljesen felszívódott, mindig utána öntöttem egy keveset. A tejfölt megsóztam, és beleollóztam a medvehagyma leveleket.



A pörkölt testessé rotyogott, két evőkanál tejfölt adtam hozzá, majd pár perc után levettem a tűzről. A tócsnikról leitattam az olajat, és tányérra szedtem kettőt. A tetejükre ültettem egy-egy halmot a csirkepaprikásból és a medvehagymás tejfölből. Reszelt sajttal és pirított baconcsíkokkal, friss medvehagymával szórtam meg és azon melegében nekiláttam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése