Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/09/2013

Pikáns juhtúrós kalács


Sokáig nem tudtam elképzelni az édes, foszlós kalácsot lekvár, méz vagy egy bögre kakaó helyett mondjuk füstölt sonkával... Egy réges-régi szép húsvéti napon azonban az ünnepi asztalra ez a nekem eddig ismeretlen ízkombináció került a tányéromra tormával, főtt tojással. Szerelem lett első falatra. :)
Március első napjait tapossuk, de a piacon már meg is jelent egyik nagy kedvencem, a medvehagyma. Nem is kellett több nekem, máris törni kezdtem a fejem egy jó kis szokatlan ízű, üde húsvéti kalácson.


Hozzávalók:

40 dkg finomliszt (BL55)
20 dkg öregtészta
2,3 dl tej
10 dkg kristálycukor
10 g élesztő
10 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
10 g só

1 tojás a kenéshez

fél csokor - 25 g medvehagyma
50 g rukkola
125 g juhtúró
1 evőkanál tejföl

A lisztet tálba tesszük, közepén mélyedést készítünk, beleöntjük a langyos, cukros tejet és belemorzsoljuk az élesztőt. Húsz perc után, a felfutott élesztő mellé adjuk az öregtésztát, puha vajat, a citrom héjat, a tojás sárgáját és a sót.



Összegyúrjuk a hozzávalókat és tíz percig dagasztjuk a tésztát. Kellemes, rugalmasan lágy, kissé ragacsos tésztalabdát kapunk. Bő egy-másfél órára félretesszük, hogy duplájára keljen.


A juhtúrót és tejfölt összekeverem a durvára vágott rukkolával és medvehagymával.


A megkelt tésztát lisztezett deszkán ujjnyi vastagságú téglalap alakra nyújtom, a tetejére kenem a juhtúrós masszát. Hosszabb oldalánál fogva feltekerem.


A tekercset hosszában félbevágom úgy, hogy az egyik felén kb 5-10 cm-es szakaszon egyben maradjon.


A tészta két részét csavarjuk össze egymással, hogy egy fonatot kapjunk. A fonatot kör alakban tekerjük fel, a végeket tapasszuk össze. Takaros kis koszorút kapunk. Ha van kuglófformánk, akkor abba beletéve a kalács megtartja a koszorú formát. Nekem ilyen sajnos nincs, ennek utólag meg is lett az esztétikai eredménye. :)


Sebaj, mivel notóriusan nem bízom a sütőmben, ezért a még takaros koszorúmat begyömöszöltem egy nagy sütőzacskóba. Megkentem (összemaszatoltam) a felületét egy felvert tojással, és húsz percet pihentettem, miközben a sütőt előmelegítettem 180 fokra. A pihentetés után harminc percet sütöttem.


Vajjal, csípős kolbásszal, friss, hónapos retekkel és lágy mozzarella sajttal fogyasztottuk. Szerintem nagyon jól passzoltak az ízek, de aki nem szereti az újításokat, annak édes túrós töltelékkel ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése