Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/25/2013

Tarte tatin

Joanne Harris lenyűgözően tud írni a családi francia konyháról. Az Ötnegyed narancs című regényét olvastam, a megható könyv számtalan ínycsiklandó leírást tartalmazott. Utólag kötöttem össze a már korábban kiadott szakácskönyvek, "A francia konyha" és "A francia piac" szerzőjét a regényírónő személyével. Nagy örömömre derült tehát ki, hogy már egy ideje ott lapultak azok szakácskönyvek a polcomon, amelyek írójának receptjeit sóvárogva olvasgattam esténként egy regényben. Ez a tarte tatin recept egy az egyben megtalálható "A francia konyhában", én csak egy kis fahéjjal bolondítottam meg...

Hozzávalók:

15 dkg finomliszt (BL55)
10 dkg vaj
2,5 dkg kristálycukor
2 tojássárgája

4-5 alma
4 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
fahéj

A lisztet kimérjük egy tálba és hozzáadjuk a cukrot és a darabokra vágott vajat. Összemorzsoljuk a vajat a cukros liszttel, míg apró morzsássá nem válik a liszt egésze. Ekkor adjuk hozzá a tojássárgákat.




Alaposan összegyúrjuk a morzsás tésztás a tojásokkal és 30 percre a hűtőbe tesszük frissen tartó fóliába csomagolva. Az almát én két kisebb hőálló edényben készítettem el, így két kisebb süteményt kaptam, a leírás viszont egy 20-25 cm átmérőjű edényt említ. A hőálló edénybe mérem a 10 dkg cukrot és a 4 dkg vajat (én feleztem edényenként) és mérsékelt tűzön sziruposra olvasztom össze őket.



 Ezután a megtisztított, magházától megszabadított almacikkeket belerendezem a forró cukros vajba és 10-15 percig karamellizálom.


A sütőt 200 fokra előmelegítem, az almára csipet fahéjat szórok, és a tésztát lisztezett deszkán kinyújtom olyan nagyságúra, hogy kissé túlérjen az almával megrakott edényem méretein. A tésztát belesimítom az edénybe, a szélét elegyengetem.


A forró sütőben húsz percig sütöm, majd 160 fokra mérséklem a hőfokot és újabb húsz perc alatt készre sül a tarte tatin.


Meglazítom a széleket egy késsel, majd tányért teszek rá és megfordítom a feje tetejére. A letapadt almaszeleteket a eligazítom és kész is az illatozó csoda. :) Vanília fagylalttal talán még finomabb lehet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése