Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/11/2013

Narancsos sajttorta

Végre valami csoda született a sütőmben. Korábban kipróbáltam már sok variációt, de az áttörést az utolsó kísérletnél éltem át. Michel Roux, francia séf Tészta varázs című könyve a Tescoban ragadott el. Hasikerül kikerülni a velem vásárló Kedves szemeinek figyelő tüze alól, akár a Tescoban is el tudok kalandozni a receptkönyvekkel megrakott polcok irányába. Hát, itt leltem rá erre a csodás kiadványra. A narancsos sajttorta receptjét tehát Michel Rouxtól kölcsönöztem, a rendkívül finom tésztát kivéve azóta átment néhány változtatáson...



Hozzávalók:

30 dkg Pâte sablée (lásd a tésztáknál)
3 narancs
35 dkg natúr krémsajt (pl. Philadelphia)
35 dkg túró vagy ricotta
1 evőkanál tejföl
17,5 dkg kristálycukor
4 tojás

2-3 evőkanál citromkrém (lásd a kamrapolcon)

Korábban mindig a darált kekszes változatot készítettem, natúr ízekkel. Valahogy úgy éreztem, hogy a sajttorta ennél többet érdemel. Ekkor találkoztam ezzel a francia változattal.

Elkészítjük pâte sablée tésztáját, majd lehűtjük. Miután kivettük a hűtőből a megdermedt tésztát, lisztezett munkafelületre helyezzük.



2-3mm vékonyra nyújtjuk és 20 cm-es átmérőjű tortaformával kimérjük az alját. A visszamaradó tészta a forma oldalára fog kerülni. A torta leendő alját felcsavarjuk a nyújtófára és óvatosan a formába fektetjük. A lehetőségekhez képest egyenletesen kibéleljük a tortaformát. Ahogy felpuhul a tészta, könnyebb lesz kitölteni a réseket. Húsz percre a hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen.



170 fokra előmelegített sütőben harminc perc alatt vakra sütjük. Ez azt jelenti, hogy sütőpapírt vágunk a tortaforma aljára illetve az oldalára illeszkedően, és miután villával megszurkáltuk a tésztát, a papírra sütőbabot, vagy esetemben lencsét töltünk. A vakra sütéssel megakadályozzuk, hogy a tészta hólyagossá váljon. A sütési idő alatt összeállítjuk a sajtkrémet. Michel Roux nemes egyszerűséggel fele sajtkrémet, fele reszelt sajtot említ a leírásában. Én ricottára gondoltam, de nem kaptam, ezért hagyományos magyar túróval helyettesítettem a reszelt sajtot. A narancsok héját lereszeltem és levüket kifacsartam.


A sajtkrémet, túrót, tejfölt, cukrot összeforgatjuk. A tojásokat felverjük és hozzáadjuk a sajtkrémes masszához. Belekeverjük a narancslét a reszelt héjjal. Amint kész a vakra sütés, a sütőpapírt a sütőbabbal eltávolítjuk a formából és feltöltjük a narancsos sajtkrémmel.


A sütőt 140 fokra mérsékeljük és másfél óra alatt készre sütjük a tortát. 20 percet hagyjuk hűlni, majd eltávolítjuk a sütőformát (amennyiben ez a torta sérülése nélkül sikerül - pl. kapcsos tortaforma, vagy tortagyűrű esetében). A lágy sajtkrém a kihűléssel együtt fokozatosan keményedik meg.


 A tetejére két kanál citromkrémet kentem, de ez természetesen elhagyható. Kellemesen fanyarrá teszi ezt az elképesztően finom, lágyan narancsos sajtkrémet és az omlósan édes tésztát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése