Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3/13/2013

Pirított gombás crostini medvehagyma pestóval

A piacon "rámbeszélték" az utolsó gombákat, nem tudtam nemet mondani. A medvehagymám maradéka pedig kezdett megereszkedni az ideiglenesen vázának kinevezett pohárban. A kenyértartóm üresen ásítozott egész délelőtt. Lassan kezdett összeállni a kép...






Hozzávalók:

40 dkg csiperke gomba
1 db vargánya
1 chilli paprika (elhagyható)
2 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj vagy margarin

frissen tört fekete bors

2 csokor medvehagyma
2 evőkanál napraforgómag
3-4 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál reszelt parmezánsajt
1 chilli paprika (elhagyható)

rozsos kenyér szeletek
olívaolaj

A medvehagymát megmostam és megszárítottam, majd ollóval vékonyan felcsíkoztam. A napraforgómagot száraz serpenyőben pár perc alatt nagy lángon megpirítottam. A medvehagymát, napraforgómagot, a 3-4 evőkanálnyi olívaolajat és a reszelt parmezánt illetve a felaprított chillit a robotgépemmel összepépesítettem.



A gombát megtisztítottam, a csiperkét 1*1 cm-es kockákra vágtam, a vargányát vékonyan egészben szeleteltem fel. Egy wokban felhevítettem a vajat és beledobtam az apróra vágott chillit és az áttört gerezd fokhagymákat. Fél percig kevergetve megpirítottam őket, majd rádobtam a gombákat és sóztam, borsoztam a gombakeveréket.



A gomba levet engedett, ezt hagytam elgőzölögni. Tíz perc alatt a gombaszeletek készre pirultak, ezután kiszedtem őket és félretettem. A forró wokba vékonyan olívaolajat öntöttem, és kenyérszeleteket tettem rá, hogy átpiruljanak. A mogyorós rozsos kenyér frissen sült szeleteit készítettem el "crostininek".


Azon melegében kell a kenyerekre a még meleg gombát és a medvehagyma pestót rárétegezni. Megkenhetjük a kenyereket pestóval, és ezután is ráhalmozhatjuk a gombát, vagy fordítva. Friss mozzarella sajttal, édes paradicsommal enyhíthetjük a chilli hatását.


1 megjegyzés: